Tenhle článek je dost neaktuální – je z podzimu, kdy probíhala volební kampaň do senátu. Narazil jsem tehdy na Mánesově mostě na Busíkův billboard a přesto že jsem o tom člověku měl velmi nízké mínění, dokázal mě nemile překvapit. Pokud vím, pan Bursík nikdy moc nepracoval – něco zrestituoval, něco dostal z našich daní, když se svojí partnerkou Jacques alias Biomasou působil v politice. Na rozdíl od lidí co ho ze svých daní živí, Bursík se nikdy nemusel starat o to aby podnikání fungovalo a aby měl z čeho splácet úvěr.
A tak se není co divit, že v centru Prahy během své volební kampaně vyvěsil v centru tento billboard. Dostat se ke korýtku je pro Busíka důležité, to aby měli podnikatelé v Praze tržby ne.
Když vidí Ruský turista takovýto billboard, možná příště pojede raději někam, kde se k němu budou chovat slušně, třeba do Budapešti. Kdybych se v Drážďanech musel dívat na billboardy připomínající, že Češi vyhnali Sudetské Němce a že některé z nich brutálně vyvraždili, asi bych tam nejezdil tak rád nakupovat. Němcům tu zase pokaždé když se přijedou podívat na orloj nepřipomínáme Lidice a Ležáky. Jenže, pan Bursík zjevně necílí svoji kampaň na myslící voliče (ti stejně volí Piráty, nebo Svobodné) a tak může otevřeně škodit.
Kdo není podikatel, nebo ekonom, ten si většinou neuvědomuje, že dnes se většinou podniká s půjčenými penězi. Kdo peníze nemá, ten si půjčit musí. Kdo peníze má, měl by si podle učebnic ekonomie půjčit více, protože jen tak zvýší výnosnost kapitálu. Jenže to pak způsobuje, že pokles obratu o pár procent může být rozdílem mezi obrovskými zisky a bankrotem. Pak takový majitel obchodu, nebo hotelu, který Bursíkovi ten billboard ze svých daní zaplatil, může kvůli němu zkrachovat. To je samozřejmě Bursíkovy i chytrolínům co ho volí jedno.