Granát v Kyjevě

V Kyjevě někdo v tričku ultrapravicové strany Svoboda hodil mezi policisty granát. Zraněných je prý 50. Další vývoj bude zajímavý. Extrémní ultranacionalisté už na Ukrajině zjevně splnili svoji úlohu a tohle může být velmi dobrá záminka k tomu je zmasakrovat a Poroschneko si to možná narozdíl od Janukovyče může dovolit.

Jsem poslední kdo by se chtěl zastávat strany Svoboda. Pokud k jejich masakru dojde, bude to naprosto zasloužené, ale připadá mi, že to klidně mohla být provokace. Ona se ukrajinská noc dlouhých nožů dala čekat a záminka potřebná k něčemu takovému se vždycky najde.

Nemorální moralista Pavel Šafr

Říká se, že velcí moralisté mívají s morálkou největší problémy. Rusofob Šafr, provozovatel webíku Svobodné fórum (a bývalý poradce ODS, šéfredaktor Reflexu atd.) moralizuje moc rád. Například tohle je odstavec z článku, který Šafr napsal pro Reflex o panu prezidentu Zemanovi.

Pavel Šafr Pavel Šafr

 

Takže kolosální ostuda a úpadek poměrů? No a co je potom tohle:Novinář Pavel Šafr dostal podmínku za řízení v opilosti?

Pan Šafr řídil opilý tak, že se přitom pomočil a nebyl schopný chodit.
Tvrdil, že nikam nejel (do auta si prý jen pro něco šel), že trávil večer se svojí přítelkyní a asistentkou (v jedné o sobě?) a byl po dramatickém konfliktu se svojí manželkou.
Zjevně úmyslně lhal když řekl že neřídil a nepil.
Obviňoval svědky ze lži a to i lékaře, který ho ošetřoval a který zjevně předtím o nějakém Šafrovi v životě neslyšel (stejně jako já).

Docela by mě zajímalo, čím se Šafr živí. Svobodné fórum nevypadá na to, že by bylo schopné vydělat víc než pár stokorun měsíčně. Odhadoval bych to na grant z USA na boj s Ruskou propagandou. K odsouzenému zločinci Šafrovi by to docela sedělo.

Oleg Tsaryov a demokracie na Ukrajině

Lidé kteří nenávidí povstalce v Doněcku a Lugansku proti nim mají spoustu výhrad. Jsou to prý teroristé. Jestli měli nějaké problémy, měli je řešit u voleb a ne se zbraní v ruce. A pokud by snad ve volbách chtěli volit proti Majdanistům, měli by raději opustit Ukrajinu. O plánech na osídlení uvolněné půdy lidmy z pravého sektoru už jsem také slyšel.

Vraťme se k těm volbám. Oleg Tsaryov, Ukrajinský provýchodní politik a bývalý člen Ukrajinské strany regionů, zkusil kandidovat na prezidenta. (Mimochodem, já bych ruské jméno Олег Анатольевич Царёв přepsal jako Oleg Carjov, jenže pak by nikdo nevěděl o kom mluvím.)

Co následovalo je pro Ukrajinu typické – 14. dubna ho před televizním studiem zmlátil dav. Tsaryov je velký silný chlap (kdo by řekl, že je původní profesí fyzik?) takže lynč přežil.

Pokračovat ve čtení „Oleg Tsaryov a demokracie na Ukrajině“

Zajímavosti z 32. týdne 2015 (3.8 – 9.8.)

Kromě extrémného horka, ještě extrémnějšího sucha a vcelku oprávněné proti-uprchlické histerie se toho až zase tak moc nestalo.

Můj oblíbenec Dmitry Orlov publikoval knihu Emergency Eyewash. Pustím se do ní jen co dočtu jeho knihu „The Five Stages of Collapse: Survivors‘ Toolkit“
Emergency Eyewash

Indičtí letci při společném cvičení s RAF Brity na hlavu porazili.
http://armata.cz/indicky-vyprask-raf/

NASA si objednala 6 míst na Ruských Sojuzech za 490 miliónů dolarů. Jsem rád že aspoň Američané mají rozum a ty sankce neberou až tak vážně.
https://www.newscientist.com/article/dn28015/

Ten koho podobné věci zajímají si pravděpodobně užije mimořádně kvalitní článek o ruském navigačním systému Glonass:
http://c4-isr.blogspot.co.uk/?sm_au=iVV2FGMqJ2mNMBmP

Zajímavosti z 31. týdnu (27.7. – 2.8.2015)

Časopis Týden lhal, zjevně na zakázku Ivo Rittiga

Časopis Týden musel na základě rozhodnutí soudu zveřejnit omluvu za prokazatelně lživý článek, který nestydatě pomlouval Vladimíra Sittu mladšího. Pan Sitta je v konfliktu s Ivo Rittigem, člověkem který má údajně tunelovat Opencard přes firmu registrovanou v daňovém ráji, takže je docela snadné uhodnout, kdo onoho hlídacího psa demokracie platil.

odkaz

Odsouzení Davida Ratha

Pan Rath byl (zatím nepravomocně) odsouzen. Tento rozhovor s ním na Aktualne.cz je mimořádně zajímavý.

odkaz

Začala propagandistická příprava na false flag útok.

V západních médiích se začalo s přesvědčováním veřejnosti, že se Rusko podílí na připravě takzvané špinavé bomby. Nic tomu sice nenasvědčuje, ale v tuto chvíli jde jen o to, aby si lidé zapamatovali spojení pojmů špinavá bomba a Rusko.

odkaz

Špinavá bomba z Donbasu?

Americký týdeník Newsweek 31.7. 2015 zveřejnil článek o tom, že rebelové na východě Ukrajiny mohou připravovat takzvanou špinavou bombu. I když Newspeak používá propagandistickou rétoriku a i když je to celé založené na tom, co bez důkazů tvrdí nepřátelé rebelů, je to ukázka klasické žurnalistiky s rozhovory, citacemi, snahou (vesměs neúspěšnou) o ověřování informací atd., která je v dnešní době docela vzácná.

Pokračovat ve čtení „Špinavá bomba z Donbasu?“